wykł
Joanna Brassett

Joanna specjalizuje się w łączeniu badań rynkowych z naukami społecznymi i innowacjami strategicznymi, bez wysiłku przekształcając spostrzeżenia kulturowe w nowe możliwości innowacji i strategie biznesowe. 
 
Kierując centralnym zespołem inO (rozsianym po Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Polsce, USA i Kolumbii), Joanna koordynuje projekty dla klientów takich jak Google, Amazon, Miro, WhatsApp, IKEA i LEGO, z 68 wielojęzycznymi badaczami mieszkającymi w ponad pięćdziesięciu krajach. Mając ambicję, aby osiągnąć równość dla wszystkich, jako matka czwórki dzieci zbudowała kulturę, która wzmacnia i wspiera pracowników w rozwijaniu kariery zawodowej, jednocześnie pozwalając na rozwój osobisty i rodzinny.  

 

To zaangażowane i innowacyjne podejście do przywództwa przekłada się na jej sukcesy. Wykładając na uniwersytetach (Univercity of the Arts London, Hochschule Anhalt), Joanna jest także stałym gościem na konferencjach (TEDx, BBC, Qual360, Service Design Days, Campus Party) 
 
Joanna posiada tytuł Bachelor w dziedzinie projektowania produktu w Central Saint Martins oraz tytuł magistra w dziedzinie kultury i społeczeństwa w London School of Economics w zakresie socjologii, antropologii i psychologii społecznej. Mieszkała w Niemczech, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Mówi po angielsku, polsku, niemiecku i włosku. 

ww
Aleksander Drwięga

Wieloletni praktyk sprzedaży, doradzał i wspierał klientów w sektorze finansowym, telekomunikacyjnym oraz IT, zarówno w B2B jak i B2C. Prezes zarządu i senior consultant Growton. Jest doświadczonym Key Account Managerem i – w kluczowym momencie swojej kariery – opiekował się portfelem ponad 500 klientów. 
W pracy dla klientów, poza doświadczeniem handlowym, pomaga mu wykształcenie psychologiczne i technologiczne zacięcie. Tworzy nieszablonowe rozwiązania i pomysły na usprawnienia w procesach sprzedażowych. Jest orędownikiem aktywnego prospectingu i umiejętnie łączy z nim procesy marketingowe. 
Doskonale rozumie biznes, co – w połączeniu z procesowym myśleniem i szeroką wiedzą na temat wykorzystania nowych technologii w biznesie – pozwala na zwiększenie skuteczności całych zespołów handlowych. 

 
Specjalizuje się w łączeniu strategii sprzedażowych i marketingowych, porządkowaniu procesów technologicznych wspierających sprzedaż - w tym wsparciu wdrożenia CRM, treningach prospectingowych. 

Michał Zwyrtek

Michał Zwyrtek, obecnie pełniący funkcję dyrektora finansowego w APA Group oraz będący właścicielem Zwyrtek & Wspólnicy, jest uznanym ekspertem w dziedzinie finansów i prawa podatkowego. 

 

Ukończył studia na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a także międzynarodowy program Executive Master of Business Administration (EMBA) realizowany przez Gdańską Fundację Kształcenia Managerów (GFKM), Uniwersytet Śląski oraz RSM Erasmus University w Rotterdamie. Jest absolwentem studiów Doctor of Business Administration (DBA) oraz Master of Laws (LL.M.) Magister Legum – „Business Law” organizowanych przez Collegium Humanum. Zrealizował także ponad 30 certyfikowanych szkoleń biznesowych (AgilePM®, PRINCE2®, MoR®, Change Management™, Management 3.0, Design Thinking, PwC BXT, CFA Institute Investment Foundations®, Introduction to ESG). 

 

Ma ponad 20 lat doświadczenie zawodowego. Od września 2022 roku pełni funkcję dyrektora finansowego (CFO) w APA Group – jednej z największych polskich firm z branży inteligentnej automatyki przemysłowej i robotyki. Od listopada 2022 r. prowadzi własną firmę konsultingową. Poprzednio pełnił funkcję partnera i wiceprezesa zarządu w polskiej firmie audytorsko-doradczej UHY ECA, w której był odpowiedzialny za outsourcing oraz doradztwo podatkowe. Wcześniej przez blisko 14 lat pracował w PwC jako dyrektor w dziale prawno-podatkowym. Współkierował biurem w Katowicach i był liderem doradztwa prawno-podatkowego dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Był również członkiem zespołu doradczego dla firm prywatnych i rodzinnych w PwC. 

 

Od września 2021 roku jest członkiem zarządu Okręgowej Izby Przemysłowo-Handlowej w Tychach. Współpracuje z innymi organizacjami naukowymi i gospodarczymi, w tym z Fundacją Nanonet, Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach i Polskim Towarzystwem Ekonomicznym. Jest członkiem komisji podatkowej przy Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. 

Kuba Nagórski

Udziałowiec, przedsiębiorca, co-founder w startupach o zasięgu krajowym i międzynarodowym. 

 

Head of venture building w co.brick i Prezes Silesian Startup Foundation, w ramach których jest odpowiedzialny za tworzenie, aktywizację i skalowanie śląskiego ekosystemu startupowego. 

Mentor od lat wspierający startupy na różnych etapach rozwoju. Co-founder i CEO w grupie Spindigital.pro. Co-founder i członek Rady Nadzorczej w Abyss Glass, start-upie rozwijającym technologię smart mirrors. Jako współwłaściciel agencji kreatywnej, od ponad 15 lat tworzy strategie oraz kampanie marketingowe, personal brandingowe i employer brandingowe dla podmiotów o różnym zasięgu – od małych firm regionalnych, przez samorządy po międzynarodowe korporacje. 

Był członkiem Rady Konsultacyjnej w ramach starań Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Młodzieży 2015, doradzając w obszarze działań marketingowych kierowanych do młodych ludzi. W październiku 2013 otrzymał tytuł Absolwenta z Pasją Uniwersytetu Śląskiego. Był również nominowany przez portal NaszeMiasto.pl do tytułu katowiczanina roku. Trzykrotnie nominowany do prestiżowej nagrody branży marketingu i PR – Protony. Laureat Złotego Lauru Umiejętności i Kompetencji przyznanego za wspieranie rozwoju młodej przedsiębiorczości. 

a
Piotr Rybicki

Piotr Rybicki jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie zarządzania finansami i nadzoru korporacyjnego, z ponad dwudziestoletnią praktyką na rynku kapitałowym. Jego profesjonalne ścieżki obejmują funkcje w radach nadzorczych i komitetach audytu różnorodnych przedsiębiorstw, w tym spółek notowanych na giełdzie oraz z udziałem Skarbu Państwa, co świadczy o szerokim zakresie doświadczenia w zarządzaniu ryzykiem finansowym i zgodnością korporacyjną. 

 

Piotr jest cenionym ekspertem w dziedzinie efektywności rad nadzorczych, współpracował z Komisją do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Jego zaangażowanie w podnoszenie standardów nadzoru właścicielskiego i corporate governance w Polsce manifestuje się również poprzez aktywną działalność w stowarzyszeniach biznesowych i jako autor publikacji i analiz. Jako wykładowca i ekspert, Piotr Rybicki wnosi wartościową wiedzę i praktyczne doświadczenie do dziedziny finansów korporacyjnych, nadzoru i rachunkowości, przyczyniając się do rozwoju kompetencji przyszłych liderów biznesu. 

dr Przemysław Magaczewski

doktor nauk prawnych i radca prawny. Partner zarządzający w KTW.Legal, entuzjasta nowych technologii, co-founder w startupach. Swoją wiedzę i doświadczenie prawnicze stara się łączyć z zamiłowaniem do działań operacyjnych w różnych projektach, zarządzaniem takimi projektami i pozytywnym wsparciem. Był członkiem zarządów kilku spółek, uczestniczył również w pracach organów nadzorczych spółek kapitałowych. Jako prawnik doradzał przy transakcjach M&A jak również przy różnych transakcjach infrastrukturalnych i działaniach związanych z zabezpieczeniem własności intelektualnej przedsiębiorców. 

k
Paweł Skuza

radca prawny. Partner w Kancelarii KTW.Legal. Zawodowo zajmuje się wsparciem biznesu. Aktywnie uczestniczy w rozwoju i promowaniu idei przedsiębiorstw typu Start-Up. W ramach ITislaw koncentruje się na obszarze Nowych Technologii dopasowując rozwiązania prawne do konkretnych pomysłów, IP (Intelectual Property) pomagając chronić firmę i jej markę, a także E-sporcie i Gamingu pomagając legalnie rywalizować w e-sporcie i tworzyć jego zasady. 

Na co dzień zajmuje się sporządzaniem opinii prawnych i umów na rzecz przedsiębiorców polskich i zagranicznych. Uczestniczył również w przygotowywaniu i uzgadnianiu dokumentów w ramach licznych projektów inwestycyjnych. 

skrp
Małgorzata Skorupa

ekonomistka i administrator publiczny z wykształcenia, marketingowiec, manager ds. rozwoju startupów i kreatywnego biznesu z zawodu. Ukończyła Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz Masters of Public Administration na Grand Valley State University (Grand Rapids, Michigan, Stany  Zjednoczone). W 2022 roku zdobyła jeszcze jeden tytuł magisterski na kierunku Creative Management in New Media w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach. W ramach studiów pogłębiała swoją wiedzę na temat sektora kreatywnego, zarządzania zespołem twórców oraz technikami tworzenia treści audiowizualnych (będących nieodłącznym elementem marketingu).  

 

Z branżą startupową jest związana od 2018 roku. Najpierw współpracowała z warszawską fundacją Startup Hub Poland przy realizacji projektu Poland Prize, później rozwijała startupy z branż AdTech i EduTech. Od sierpnia 2021 roku wspiera co.brick w działaniach związanych z rozwojem śląskiej sceny startupowej i tworzeniem programu akceleracyjnego w ramach co.brick venture building. Od marca 2023 roku zarządza operacyjnie działaniami na rzecz ekosystemu startupowego, które są realizowane przez Silesian Startup Foundation. 

zimoch
Jacek Zimoch

Partner BIG TREE Consulting Group. Doświadczony menedżer z 16-letnim doświadczeniem w rozwiązywaniu problemów biznesowych i doradzaniu klientom w zakresie złożonych wyzwań administracyjnych i prawnych. Zaufany lider realizujący projekty w zakresie różnych branż i przemysłów. Charakteryzują go otwartość i ciekawość nowych wyzwań. Wspiera Klientów z różnych sektorów, w tym MŚP i duże firmy, międzynarodowe korporacje, władze lokalne i krajowe. 

Posiada doświadczenie w zarządzaniu całym cyklem życia projektu: od dyskusji o zakresie i idei projektu, przez budowę jego struktury i celu, do realizacji i finalnego zamknięcia, a także bogate doświadczenie w budowaniu strategii (szczególnie w zakresie innowacji i inwestycji) dla Klientów. Prowadził wiele udanych projektów innowacyjnych i inwestycyjnych, w tym wybór lokalizacji nowych inwestycji.  

Zarządzał międzynarodowymi projektami, w tym w trybie zdalnym i hybrydowym.

Doświadczony mówca, autor artykułów prasowych i prowadzący warsztaty.

palka
Marek Palka

Buduję biznes poprzez nawiązywanie wartościowych, trwałych relacji, łącząc firmy z odpowiednimi ludźmi. Ułatwiam podejmowanie trudnych decyzji poprzez strategiczne kontakty, które otwierają nowe drogi dla wzrostu. NetworKING, to jeden z głównych elementów dzięki, któremu z powodzeniem prowadzę biznes i rozwijam pasje.  

Dzięki umiejętności skutecznego sieciowania, od wielu lat pracuję z takimi klientami jak: 

Big Star, Answear.com, Mercedes Benz, W.KRUK, Vision Express, New Balance, LPP, Deichmann i Jack Wolfskin. 

Oprócz tego są start'-upy, w których doradzam i konsulutuje. Prowadzę także swój start’up, jakim jest 4GOAL.app, mój owoc networkingu. 

dół
Aleksander Góra

Business Strategy & Technology Consultant, Londyn  

Aleksander jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Jego kariera jest przykładem dynamicznego rozwoju w sektorze technologicznym, gdzie przez ponad 15 lat kierował zespołami produktowymi w środowiskach transformacyjnych w wielu branżach na rynku brytyjskim. Posiada bogate doświadczenie w kreowaniu i skalowaniu działów produktu i designu, napędzaniu innowacji produktowych oraz dostarczaniu rozwiązań, opierając się na neuromarketingu, technologiach Internet of Things (IoT) oraz technologii Blockchain w procesie cyfrowej transformacji. 

W latach 2017-2018, Aleksander projektował wielokrotnie nagradzane w branży rozwiązania do inteligentnego zarządzania budynkami firm notowanych na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych dla Mitie PLC - największej brytyjskiej korporacji świadczącej doradztwo w zakresie infrastruktury, zarządzania obiektami oraz świadczenia usług energetycznych.  

W latach 2019 - 2023 pracując w londyńskiej firmie nChain, która posiadając piąte globalne co do wielkości portfolio IP w technologii blockchain, dwa lata z rzędu znalazła się na liście 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie według raportu LexisNexis, Aleksander założył od podstaw dział produktu skoncentrowany na Web3. Jako Dyrektor Produktu, skutecznie opracowywał rozwiązania dla sektora gier i finansów. Pod patronatem Ministra Sprawiedliwości, Komunikacji i Spraw Zagranicznych Simona Kofe, Aleksander prowadził sześciomiesięczny program, przygotowujący transformację Tuvalu – państwa zagrożonego zatopieniem z powodu kryzysu klimatycznego – z systemów opartych na papierze na technologię rozproszonych bloków (DLT), pomagając zachować Tuvalu jego tożsamość i niezależność. Współpracując z EHR Data, firmą z siedzibą w Teksasie, Aleksander brał również udział w opracowywaniu programu digitalizacji danych medycznych i zapewnieniu pacjentom własności ich danych dotyczących opieki zdrowotnej.  

Obecnie Aleksander pracuje jako konsultant w szwajcarskiej organizacji pozarządowej BSV Association, która skupia się na promowaniu wykorzystania technologii blockchain w kręgach rządowych i korporacyjnych. Oferując strategiczne doradztwo biznesowe i konsulting technologiczny, Aleksander wspiera startupy na różnym etapie ich rozwoju pomagając w osiągnięciu rentowności oraz pozyskaniu środków na dalszy wzrost.  

tomasz
Tomasz Józwowicz

Head of Partnerships Infoshare, absolwent Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku na kierunku Informatyka i Ekonometria. Przez lata związany z sektorem bankowym w obszarze analityki finansowej i później sprzedaży. Brał czynny udział w budowaniu podmiotów z zakresu usług finansowych oraz usług dla branży IT. Obecnie Head of Partnerships, odpowiedzialny za budowanie relacji i nawiązywania współpracy z podmiotami na rynku IT (ale nie tylko) w ramach organizowanych największych konferencji branżowych w Polsce. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu od lat doradza w zakresie formy obecności na wydarzeniach branżowych i wykorzystywaniu jej do osiągania najlepszych efektów.  

orpych
dr Robert Orpych

Doktor nauk ekonomicznych o specjalności: statystyka i ekonometria. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, doktor nauk ekonomicznych (specjalność: statystyka i ekonometria). W zakresie pracy naukowej jego zainteresowania koncentrują się na tematyce dotyczącej ekonomii i statystyki społeczno-ekonomicznej.

Ekonomista i praktyk z wieloletnim doświadczeniem w kreowaniu i wdrażaniu instrumentów polityki gospodarczej ukierunkowanej na rozwój przedsiębiorstw z sektora MŚP. Autor i kierownik projektów współfinansowanych ze środków UE realizowanych zarówno na poziomie krajowym jak i europejskim koncentrujących się na współpracy na linii biznes-nauka-samorząd, konkurencyjności i innowacyjności gospodarki regionalnej,  internacjonalizacji działalności gospodarczej, rewitalizacji terenów zdegradowanych.

 

Doświadczenie zawodowe zdobywał  zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym między innymi w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego w Katowicach (Kierownik Referatu Gospodarki w Departamencie Gospodarki i Współpracy Międzynarodowej), Czeladzkim Towarzystwie Budownictwa Społecznego (Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej), CTBS Development (Członek Rady Nadzorczej), Aerdo Group (właściciel). Wieloletni pracownik uczelni wyższych województwa śląskiego.

 

Na Uniwersytecie WSB Merito Chorzów prowadzi zajęcia ze statystyki i ekonometrii, badań operacyjnych, metod  ilościowych w zarządzaniu, normalizacji i zarządzania jakością, a także narzędzi matematycznych i statystycznych użytecznych dla finansistów. Promotor prac licencjackich i magisterskich. Autor publikacji naukowych z zakresu ekonomii oraz uczestnik konferencji naukowych.