Elżbieta Stelmach
Elżbieta Stelmach

Praktyk analizy Transakcyjnej, certyfikowany trener narzędzia FRIS®, trener biznesu, coach kariery, coach kryzysowy, certyfikowany trener narzędzia Super-Skills, konsultant narzędzia FACET5, twórca Centrum Szkoleniowo-Rozwojowego Sapientia, które prowadzi od 1996 r.  Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów. To kilkadziesiąt tysięcy godzin na salach szkoleniowych w całej Polsce. Współpracuje z firmami z branż: IT, usługowych, produkcyjnych, handlowych, tworząc programy rozwojowe, budując strategie rozwoju pracowników i menedżerów, oraz przeprowadzając warsztaty. Wśród jej klientów są również jednostki administracji publicznej, sądy, uczelnie oraz placówki oświatowe.  Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się w roli trenera i opiekuna merytorycznego ze słuchaczami studiów podyplomowych, m.in. na Uniwersytecie Merito WSB, US, ALK MBA.  Absolwentka Szkoły Analizy Transakcyjnej oraz Education via Autonomy, akademii coachingu kryzysowego, studiów podyplomowych coaching na WSB Merito w Poznaniu, psychologicznego doradztwa zawodowego i personalnego i psychologii w zarządzaniu na UAM oraz socjoterapii i profilaktyki uzależnień. Jest współautorką bestsellerowej książki „13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce”. 

Monika Dawid-Sawicka
Monika Dawid-Sawicka

Ekspertka rynku pracy, trenerka biznesu, facylitatorka, coach ICF. Od ponad 20 lat prowadzi konsultacje, warsztaty, sesje rozwojowe dla managerów, kadry zarządzającej, zespołów i całych firm z obszaru energetyki, finansów, bankowości, administracji, produkcji, logistyki, ubezpieczeń, FMCG. Współpracuje też ze sportowcami. Jest certyfikowaną facylitatorką, trenerką narzędzia diagnostycznego Stylów Myślenia i Działania FRIS®  oraz odporności psychicznej MTQ Plus Odporność Psychiczna. Ma na swoim koncie kilkaset godzin pracy trenerskiej, przeprowadziła ponad tysiąc diagnoz stylu myślenia i działania FRIS® . Posiada dyplom Erickson Certified Professional Coach oraz International Coach Federation na poziomie PCC (udokumentowane ponad 700 godzin pracy coachingowej). Absolwentka Szkoły Coachów „The Art and Sience of Coaching” prowadzonej przez Erickson Coaching International. Jest praktykiem analizy transakcyjnej oraz współautorką bestsellerowej książki „13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce”. Swoją wiedzę dzieli się z uczestnikami studiów podyplomowych i MBA WSB Merito. Autorka kilkuset tekstów i opracowań publikowanych w prasie branżowej. Współpracuje też z zespołem PARP realizującym projekt badawczy Bilans Kapitału Ludzkiego. Organizowane przez nią ogólnopolskie debaty biznesowe i konferencje są okazją do wymiany myśli i doświadczeń zawodowych. 

Monika Gąsienica
Monika Gąsienica

Trenerka, facylitatorka, konsultantka. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Facylitatorka, certyfikowana przez International Association of Facilitators (Certified Professional Facilitator). Jako konsultantka i facylitatorka pracuje w projektach zmiany organizacyjnej, wprowadzania nowych rozwiązań i systemów w organizacjach, rozwoju zespołów i implementacji programów rozwoju pracowników. Prowadzi szkolenia dla trenerów i facylitatorów. Z radością obserwuje coraz większe zainteresowanie rozwijaniem kompetencji facylitacyjnych wśród menedżerów i osób zajmujących się HR w organizacjach – i chętnie podejmuje się prowadzenia takich projektów wewnętrznych. Przede wszystkim jednak uczy facylitacji w ramach kompleksowego programu Szkoły Facylitatorów Wszechnicy UJ, jest kierowniczką merytoryczną szkoły.  Jako trenerka prowadzi szkolenia z zakresu współpracy i kierowania z ludźmi oraz umiejętności osobistych. W ostatnich latach, opowiadając na wzrastające zapotrzebowanie, skupiła się na tematyce osobistej odporności i radzenia sobie ze stresem, która towarzyszy jej od czasu magisterium. Prowadzi webinary, szkolenia i konsultacje indywidualne, opracowała kurs „Stres, Emocje, Rezyliencja”.  Realizowała projekty doradcze i szkoleniowe dla takich klientów jak m.in.: PricewaterhouseCoopers, Pratt&Whitney, PerformanceMedia, Volvo IT, Volvo Polska, Makro Cash and Carry, Netia, Strabag, PKO BP, Santander Consumer Bank, Vattenfall, KMPG, Elektrobudowa, Volkswagen, Toyota, Microsoft, Puratos Polska,  Netto, IKEA. Ukończyła Szkołę Trenerów Treningu Psychologicznego Haliny Nałęcz Nieniewskiej, szkołę coachingu The Art and Science of Coaching, Advanced Program of Group relations, Certyfikowana konsultantka MBTI  i SHL OPQ. 

Rafał Supiński
Rafał Supiński

Aktor, wokalista, pedagog, rehabilitant głosu i trener wokalny. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie i Janačkova Akademie Muzickych Uměni w Brnie. Występował m.in. na deskach Teatru Rampa w Warszawie, Opery Krakowskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej, Teatru Muzycznego „Roma” oraz Warszawskiej Opery Kameralnej. Był asystentem reżysera przy takich tytułach, jak „Skrzypek na dachu”, „Company”, „Czarodziejski flet” czy „Adonis ma gościa”, a także w operze „Carmen”, „Turandot” i operetce „Wesoła Wdówka”. W 2023 roku wyreżyserował przedstawienie „Ghost the musical – school edition” w OiFP w Białymstoku i bajkę: „Mikołaj w Mikołajki - w poszukiwaniu Magii Świąt Bożego Narodzenia” w Operze Wrocławskiej. Jako stypendysta Royal Academy of Music w Londynie, ukończył wydział Musical Theatre z wyróżnieniem i zdobył certyfikat LRAM dający uprawnienia nauczania jako trener wokalny w Anglii. Zdobył certyfikat trenera wokalnego Vocal Balance. Korzystając ze zdobytej wiedzy i wieloletniego doświadczenia, Rafał inspiruje się m.in. technikami relaksacyjno-wokalnymi, jak technika Alexandra; Estill Vocal Technique, Vocal Balance i Speech Level Singing oraz oddechowymi: metoda Butejki i Wim'a Hof'a. Obecnie prowadzi szkolenia jako trener wokalny, reżyser i aktor w całej Polsce. Z jego wiedzy i umiejętności korzystają aktorzy i wykładowcy, poprawiając swoją emisję głosu. 

Anna Wójcik
Anna Wójcik

Praktyk biznesu, psycholog, trenerka, facylitatorka i coach. Od blisko dwudziestu lat wspiera organizacje i osoby indywidualne w osiąganiu ich celów prywatnych i biznesowych. Bazując na najnowszych na najnowszych badaniach naukowych i sprawdzonych metodach identyfikuje kluczowe wyzwania w organizacji. Łączy partnerskie podejście do współpracy z Klientem i doświadczenie w biznesie z ekspertyzą w obszarze szkoleń. 

Projektuje i kieruje programami rozwojowymi umożliwiającymi transformacje biznesowe w globalnych organizacjach będących liderami w branży. Zarządzała projektami szkoleniowymi  między innymi w Jacobs, ABB, Lufthansa, UBS i State Street. Dla tych organizacji tworzyła i prowadziła również warsztaty z wielu dziedzin, m.in. z umiejętności menedżerskich, społecznych i obsługi systemów. Jako zewnętrzny konsultant w firmie doradczej Accenture współpracowała z organizacjami globalnymi w Niemczech i Szwajcarii.  

Posiada doświadczenie we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi cyfrowych, budowaniu ścieżek szkoleniowych i podejścia opartego o metodyki zwinne w globalnych korporacjach. Pasjonuje się nauką o uczeniu się, metodami odkrywania i ujawniania potencjału oraz tworzeniem rozwiązań, które ułatwiają określanie i osiąganie rezultatów. Należy do the Association for Talent Development. Jest certyfikowaną scrum masterką. 

 
Maciek Pawłowski
Maciek Pawłowski

Facylitator spotkań online, menadżer z sektora IT, Certyfikowany Trener i Partner FRIS®, Master RMP®. Z zamiłowania twórca licznych podcastów oraz entuzjasta gier fabularnych. Posiada wieloletnie, i potwierdzone w praktyce, doświadczenie w facylitowaniu spotkań i wykładów online. Realizował kursy Train The Trainer z uwzględnieniem warsztatów online. Jest twórcą, najpopularniejszych na polskim YouTube, poradników korzystania z Trello (prowadzenie projektów). Projektuje warsztaty online z wykorzystaniem wirtualnych tablic (Miro). W wykładach online dba o angażowanie swoich uczestników poprzez użycie narzędzi typu: Slido, Mentimeter. Swój know-how oraz dokumentację szkoleniową tworzy i gromadzi w Notion. Jest też entuzjastą i propagatorem wykorzystania narzędzi AI (np. Chat GPT) do zwiększania własnej efektywności czy projektowania gier szkoleniowych. Dba o fundamenty prowadzenia szkoleń online, tj. świadomość, że są one innym doświadczeniem edukacyjnym, niż ich stacjonarne odpowiedniki. Ewangelizuje organizacje w procesowym podejściu do rozwijania i zauważania potencjału ludzi. Wszystko po to, żeby wspierać zespoły w osiąganiu celów, przy jednoczesnym poszanowaniu relacji międzyludzkich. W procesach rozwojowych współpracuje głównie z organizacjami technologicznymi, zarządami firm oraz przedsiębiorcami. 
 Obecnie pełni rolę Chief Operations Officer w firmie programistycznej Inwedo. 

Kamila Pępiak - Kowalska
Kamila Pępiak - Kowalska

Ma prawie dwie dekady doświadczenia jako trenerka w biznesie, konsultantka, executive coacha. Jest Trenerką i Partnerką FRIS® od 2015 roku. Była Członkiem pierwszej Rady Etyki FRIS®. Od 2009 roku prowadzi własną firmę, zapewniającą wsparcie w obszarze budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o kapitał intelektualny. Pracuje dla wielu branż, w Polsce i na świecie (na liczniku grubo ponad 10 000 godzin sesji i szkoleń na terenie całego świata, w tym od ponad dekady również online). Jest edukatorką  trenerów, doradców i coachów. 

Ma w swoim portfolio zarządzanie zespołami projektowymi i programami (w tym wiele międzynarodowych), rolę Associated Coach w międzynarodowych organizacjach konsultacyjnych (m.in. Thrive Partners, Lane4, Center for Creative Leadership), co pozwala jej na współpracę z klientami z czołowych firm międzynarodowych. 

Jest m.in. Certyfikowana w Mentor Coaching (MCC), Akredytowaną Trenerką Thomas International TEIQ®, British Council (Academic Teaching Excellence). 

Z wykształcenia Ekonomistka (US), Politolożka (US), M.A of Arts (University of Exeter/UK) oraz Pedagożka (US). 

Autorka książki wydanej nakładem OnePress pt. „Jęczing! Powiedz dość i zacznij czerpać z optymizmu”, która w pierwszym tygodniu od premiery stała się #1 na liście bestsellerów wydawnictwa. 

 
Anna Gruszecka
Anna Gruszecka

Trenerka Biznesu, Coachka i Mentorka z 20 letnim doświadczeniem w biznesie oraz obszarze oceny potencjału i rozwoju talentów.

Od 14 lat wspiera organizacje oraz ludzi w rozwijaniu umiejętności miękkich, odporności psychicznej, przywództwa i zarządzania kapitałem ludzkim. Pracuje indywidualnie jak i z grupami wspierając rozwój managerów oraz zespołów.

Specjalizuje się w tematach związanych z budowaniem samoświadomości mocnych stron, budowaniem odporności psychicznej, świadomości różnic indywidualnych i zarządzaniem różnorodnością, efektywnej komunikacji i współpracy, doskonaleniem kompetencji przywódczych oraz budowaniem zespołów.

Jako konsultantka wspiera decydentów w ocenie potencjału i kompetencji kandydatów zarówno w procesach rekrutacji wewnętrznych jak i zewnętrznych.

Jest certyfikowaną konsultantką i trenerką różnych narzędzi psychometrycznych, które pozwalają uczestnikom szkoleń i sesji na lepsze poznanie siebie i swojego potencjału oraz podniesienie efektywności własnego działania: MTQ Plus – badanie Siły i Odporności Psychicznej, SHL, FRIS, ExtendedDisc, Strenghths Finder oraz Facet5 i SuperSkills. Action Learning Coach.

Ukończyła Szkołę Główną Handlową, szkołę Erickson Coaching International, World Institute for Action Learning, Szkołę Trenerów Biznesu SET oraz liczne kursy i szkolenia z zakresu diagnozy kompetencji i potencjału oraz z zarządzania.

Marta Borkowska
Marta Borkowska

Doktora psychologii i mgr zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, od 2020 roku właścicielka firmy Mangrove, która wspiera founderów w wyzwaniach związanych ze skalowaniem biznesu. Przed założeniem firmy pełniła w organizacjach funkcje związane z zarządzaniem zespołami operacyjnymi oraz HR. Pracowała również jako konsultantka biznesowa w firmach szkoleniowych oraz jako freelancerka. Certyfikowana Trenerka FRIS, doświadczona trenerka biznesów, agile coachka, facylitatorka i mentorka. Wspierała Pomorski Park Naukowo Techniczny w programie inkubacyjnym dla startupów. W tej roli skupiała się na uczeniu skutecznych metod sprzedaży oraz procesu budowania doświadczeń klienta. Wierzy, że biznes może być skuteczny i etyczny. Pracując z founderami, managerami i zespołami, wykorzystuje rzetelną wiedzę z obszaru psychologii poznawczej, osobowości czy teorii zmiany postaw i zachowań. Przeprowadziła setki szkoleń, warsztatów i webinarów – online i offline. Pracowała doradczo i wdrożeniowo z firmami takimi jak Tylko, FRU, The Village, Talkie, Wolters Kluwer, Humeo, Blue Media czy Lettly.
 

Agnieszka_Pełka-Szajowska.jpeg
Agnieszka Pełka-Szajowska

Specjalizuje się w obszarach metod twórczego rozwiązywania problemów, myślenia krytycznego, design thinking, współpracy zespołowej, train-the-trainer, łącząc to z wiedzą z psychologii evidence-based (psychologia poznawcza i społeczna, ekonomia behawioralna). Współautorka projektu SolversiⓇ, Pilotka Zmian, trenerka biznesu, ekspertka Concordia Design. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu szkoleń, warsztatów i projektów rozwojowych. Praktyk biznesu (zdobyła m.in. nagrodę Superbrands). 
Członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, edukatorka trenerów i trenerek. Z wykształcenia podwójny magister (marketing i zarządzanie / psychologia biznesu) oraz MBA. Certyfikowana Trenerka i Partnerka FRISⓇ, certyfikowana facylitatorka metody LEGOⓇ Serious Play, coach Action Learning i Mastermind. Współautorka narzędzi i ekursu SolversiⓇ oraz kart Decision ThinkingⓇ.


 

Karolina karaś
Karolina Karaś

Doświadczona menedżerka, liderka, trenerka biznesu, coach. Ekspert w obszarze HR z 15-letnim doświadczeniem korporacyjnym. Specjalizuje się w temacie rozwoju pracowników, przywództwa oraz zarządzania zmianą. Przez wiele lat szkoliła trenerów biznesu, tworząc autorskie programy rozwojowe i zarządzała kilkunastoosobową grupą trenerów wewnętrznych. Ceni i stosuje eklektyczne podejście do życia i biznesu, łącząc klasyczne zasady zarządzania z najnowszymi trendami i technologią. Do perfekcji opanowała sztukę pracy w PowerPoint, sprawiając, że warsztaty i wykłady poza walorami stricte edukacyjnymi są także wizualną ucztą. Z powodzeniem korzysta z narzędzi AI, podnosząc swoją efektywność dzięki Chat GPT oraz wartość estetyczną pracy z udziałem Midjourney. Obecnie rozwija własną markę produktową. Jej największy projekt biznesowy - Motywator 3.0, obejmował swoim zasięgiem kilka tysięcy osób i dotyczył zmiany sposobu wynagradzania oraz stylu zarządzania pracownikami w kilku spółkach. Jego przeprowadzenie wymagało dużej wrażliwości na komunikację i skutecznego zarządzania zmianą. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Szczecińskim oraz studiów MBA na Uniwersytecie WSB Merito,  konsultantka certyfikowana m.in. przez Gallup Institute, Insights Discovery, Prosci,  Covey Institute.