dr hab. Tomasz Biernat, prof. UWSB Merito

Opublikował ponad osiemdziesiąt prac naukowych. Jest autorem, współautorem i redaktorem dwunastu monografii. Dodatkowo zajmował się działalnością popularyzatorską - drukiem ukazało się ponad sześćdziesiąt artykułów popularnonaukowych. Uczestniczył w wielu krajowych i zagranicznych konferencjach naukowych. Był kierownikiem lub wykonawcą siedmiu krajowych i regionalnych projektów badawczych. Jako członek zespołu uczestniczył w czterech międzynarodowych programach badawczych (Łotwa, Niemcy, Słowacja). Ma również doświadczenie w zakresie edukacji szkolnej (m.in. jako nauczyciel w Polskiej Szkole w Rydze). Przez kilka lat był także trenerem negocjacji, komunikacji oraz obsługi klienta.

 

Obszary badawcze:

  • pedagogika społeczna
  • pedagogika rodziny
  • pedagogika opieki

 

Numer ORCID: 0000-0001-7875-0045

dr hab. Tomasz Biernat, prof. UWSB Merito

dr hab. Bogusława Dorota Gołębniak, prof. UD DSW

Pedagożka – studia, doktorat i habilitacja na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM. Od 2001 roku związana z Dolnośląska Szkołą Wyższą we Wrocławiu, gdzie w latach 2004-20014 pełniła funkcję prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą oraz kierowała zakładem pedeutologii. W okresie 2015-2019 wykładała w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Przez kilka kadencji do chwili obecnej pozostaje członkiem z wyboru w Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Współpracuje z międzynarodowym stowarzyszeniem badan kulturowych nad edukacją ISCAR). Od 2012 roku pełni funkcję redaktor naczelnej czasopisma naukowego Forum Oświatowe. 

 

Obszary badawcze:

  • pedeutologia
  • dydaktyka szkolna
  • metodologia badań społecznych

Numer ORCID: 0000-0002-6163-5208

prof. dr hab. Piotr Kostyło, MSt (Oxon)

Magister prawa i teologii, doktor filozofii, habilitacja z pedagogiki, profesura tytularna w dziedzinie nauk społecznych. Dyrektor Instytutu Nauk o Człowieku w WSB Merito w Toruniu. Interesuje się problematyką filozofii edukacji, zarówno w ujęciu tradycyjnym, gdzie rekonstruuje się koncepcje edukacyjne w myśli konkretnych filozofów (na przykład Williama Jamesa, Henriego Bergsona, Kazimierza Twardowskiego, Leszka Kołakowskiego i innych), jak i w ujęciu współczesnym, gdzie analizuje się filozoficznie konkretne zjawiska lub problemy edukacyjne same w sobie (na przykład problem celów edukacji, autorytetu, relacji jednostki i społeczeństwa, sprawiedliwości, wykluczania i innych). Wypromował troje doktorów. Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN oraz Członek Zagraniczny Ukraińskiej Akademii Nauk Pedagogicznych. Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Znajomość języków obcych: język angielski, język włoski, język francuski.

 

Obszary badawcze:

  • filozofia edukacji

Numer ORCID: 0000-0002-7484-9766

dr hab. Piotr Mikiewicz, prof. UD DSW

Kierownik Zespołu Badawczego Socjologii Edukacji i Polityki Edukacyjnej . Przedstawiciel Polski w Radzie Zarządzającej badania PISA OECD  oraz przedstawiciel Polski w Radzie Państw Uczestniczących w badaniu PIAAC OECD . Członek Grupy Eksperckiej PISA VET OECD . Zajmuje się społecznymi uwarunkowaniami funkcjonowania edukacji.  Ekspert w zakresie kreowania polityki edukacyjnej i wdrażania innowacji edukacyjnych.  Współtworzył Zintegrowaną Strategię Umiejętności 2030.   

 

Obszary badawcze:

  • socjologia edukacji
  • teoria szkoły
  • struktura społeczna i edukacja

Numer ORCID: 0000-0002-6102-5768

dr hab. Maria Reut, prof. UD DSW

 

Obszary Badawcze:

  • pedagogika krytyczna
  • etyka
  • filozofia edukacji ​​

Numer ORCID: 0000-0002-1108-601X

dr hab. Tomasz Zarębski, prof. UD DSW

Pracuje na stanowisku profesora w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW i jestem redaktorem naczelnym czasopisma INSTED: INTERDISCIPLINARY STUDIES IN EDUCATION & SOCIETY. Doktorat i habilitację zdobył w dziedzinie nauk humanistycznych, dyscyplinie filozofii. Zajmuje się głównie filozofią języka i filozofią edukacji, ale znaczną część mojej pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje teoria argumentacji. Napisałem dwie monografie naukowe: Od paradygmatu do kosmopolis. Filozofia Stephena E. Toulmina (2005) i Neopragmatyzm Roberta B. Brandoma (2013) oraz kilkanaście artkułów. 

 

Obszary badawcze:

  • filozofia wychowania
  • filozofia języka
  • teoria argumentacji
  • filozofia w literaturze dla dzieci​​

Numer ORCID: 0000-0002-8865-8231